Wzrasta popularność HbbTV w Polsce

Prognozy pokazują, że do końca 2014 roku z usługi hybrydowej będzie korzystać już 500 tys. Polaków. Platformy satelitarne wciąż traktują Hbb TV jako usługę konkurencyjną, jednak niewykluczone, że telewizje kablowe udostępnią ją w swojej ofercie. Telewizja hybrydowa to nowa na polskim rynku usługa. Polega na połączeniu tradycyjnego nadawania telewizyjnego z Internetem. Pod warunkiem posiadania odpowiedniego Set-Top Boxa daje możliwość oglądania dodatkowych treści, istniejących tylko w sieci. Telewizja Polska planuje udostępnienie w ten sposób swoich zasobów z biblioteki VOD.

Pozostaje do pokonania jednak parę przeszkód. Trudo oszacować jaki odsetek dekoderów posiada aktywowaną funkcję Hbb. Podobna sytuacja obserwowana jest w przypadku telewizorów – jeden z czołowych producentów usługę Hbb ma niestety zablokowaną. Ponadto istnieją problemy natury technicznej – zdarza się, że platformy Hbb stworzone przez nadawców nie działają poprawnie. Statystyki pokazują, że telewizja hybrydowa ma się dobrze na Zachodzie Europy. Tylko w roku 2013 w Niemczech sprzedano 5,5 mln telewizorów odbierających Hbb TV, zaś płatni operatorzy stopniowo integrują usługę ze swoimi dekoderami.